Вчені зробили важливе відкриття про нашу галактику

Сьогодні, 17:31

Чумацький Шлях скручується і деформується під дією гравітації галактики-супутника, а не статичний, як вважали раніше.

Вчені з Единбурзького університету виявили, що Чумацький Шлях скручується і деформується під дією гравітації галактики-супутника Велика Магелланова Хмара. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature Astronomy.

Відзначається, що довгий час галактику, в якій розміщена Сонячна система, вважали відносно статичною. Однак, приблизно, 700 мільйонів років тому сталася її гравітаційна взаємодія з галактикою Велика Магелланова Хмара.

Автори дослідження Майкл Петерсен і Хорхе Пеньяррубія, використовуючи складну статистичну модель, яка розраховувала швидкість найдальших зірок Чумацького Шляху, довели, що ефект від зіткнення з цією малою галактикою, яка стала супутником Чумацького Шляху, відчувається досі.

Галактика Велика Магелланова Хмара оточена протяжним ореолом темної матерії, невловимі частинки якої роблять серйозний гравітаційний вплив на рух зірок і газу у Всесвіті.

Дослідники виявили, що величезна гравітаційна сила ореолу темної матерії галактики притягує і скручує спіралевидний диск Чумацького Шляху в напрямку сузір’я Пегаса зі швидкістю 32 кілометри на секунду, або 115 200 кілометрів на годину.

У Житомирі вже тиждень розшукують військового. Прикмети

Як підкреслили астрофізики, тепер, щоб описати еволюцію нашої Галактики, необхідно створити нове покоління моделей Чумацького Шляху.

Несподіваним виявився і той факт, що Чумацький Шлях рухається не до нинішнього розташування Великої Магелланової Хмари, а до її точки колишньої траєкторії.

“Це відкриття безумовно руйнує чари того, що наша галактика перебуває в деякому стані рівноваги. Фактично, недавнє падіння Великої Магелланової Хмари викликає сильні збурення в Чумацькому Шляху. Розуміння цього може дати нам безпрецедентне уявлення про розподіл темної матерії в обох галактиках”, – заявив Пеньяррубія.

Джерело статті: korrespondent.net