Сесія розпочалася із перерви, але далі все пішло галопом. У підсумку – маємо бюджет!

Сесія розпочалася із перерви, але далі все пішло галопом. У підсумку – маємо бюджет!

Сесія розпочалася із перерви, але далі все пішло галопом. У підсумку – маємо бюджет!

Сьогодні, 19:10

Друга сесія Житомирської обласної ради VIIIскликання, яка проходила 24 грудня 2020го року, видалася цікавою і спричинила неоднозначне враження. З одного боку, депутати обласної ради, які не змогли розпочати сесійне о 10-й годині, все ж таки змогли щось там «погодити», а після перерви сесія запрацювала швидко і ритмічно. У підсумку – за дві години були розглянуті практично усі питання порядку денного , які були запропоновані для розгляду на сесії. Проте головною подією 24 грудня стало прийняття бюджету Житомирщини на 2021 рік. Загалом депутати розпочали працювати над проектом бюджету області ще три тижні тому. Здавалося б і часу для вивчення показників бюджету у 2021 році, було чимало, але все ж таки побоювання стосовно того, наскільки узгоджено чи навпаки дискусійно пройде обговорення бюджету Житомирщини у 2021 році, були.

Сесія розпочалася із перерви, але далі все пішло галопом. У підсумку – маємо бюджет!

На початку сесії нервозність і певна розгубленість у сесійному залі все ж таки існували Про що говорили депутати та чиновники ОДА під час засідань фракцій, сказати важко. Однак певні обставини вказували на те, що сесія розпочинається у нервозній обстановці. Але несподіванка виявилась повною: на старті сесії голова ради В.ІфЕДОРЕНКО зауважив, що існують певні технічні неузгодженості, а тому у роботі сесії оголошується перерва. Задля чого вона оголошувалася і для чого треба було проводити зібрання регламентної комісії – так ніхто толком і не пояснив. Лише тоді, коли Володимир Ілліч Федоренко зауважив, що «ми не дозволимо хаосу і порожніх суперечок» , стало зрозуміло, що проблеми на сесії були присутніми. Чого саме вони стосувалися, сказати важко, але дехто із депутатів у перерві сесії говорив, що питання вдосконалення регламенту обласна рада змушена була поставити недарма. Виходило, що у депутатів були певні питання до губернатора Віталія Бунечка. Наскільки хотів Віталій Іванович відповідати на такі запитання – сказати важко, але, швидше за все – не хотів.

  ЄС уточнив список країн, для яких відкриє кордони з 1 липня

Дивно, але обстановка візантійщини, коли справжню суть і зміст подій на сесії доводиться вгадувати, а замість багатопланової і вичерпної інформації, панує інформаційний вакуум, у стінах Житомирської облради ніяк не хоче зникати. Так було за минулого правління В.В.Ширми, коли ніхто із керманичів ради ні на сесії, ні після її завершення, нічого не коментував, не пояснював і не розтлумачував. Ось, як , наприклад, можна здогадатися хоча б про загальні обсяги бюджету Житомирщини на 2021 рік, коли на сайті Житомирської облради вказується одна цифра (2 млрд. грн), а кореспондент Укрінформу у Житомирській області десь у когось «знаходить» трохи іншу цифру- 3 млрд.289 мільйонів грн. Який показник правильний чи вірогідніший – поки що ніхто точно не знає. Адже й сама процедура прийняття бюджету Житомирської області на 2021-й рік була також дивною , а можливо – й унікальною. А чому? А тому, що досі такого у стінах облради не було! Як правило, колишня «шефиня» фіндепартаменту Житомирської ОДА Ганна Ємченко виходила на сесійну трибуну і пояснювала хоча б у конспективному варіанті тези бюджету на майбутній рік. Після такого виступу не лише депутати, але й громадськість Житомирщини розуміла приблизну вартість ,обсяги та інші параметри бюджету чергового року. І це дуже важливо.
Володимир Федоренко вже після завершення сесії, під час короткої зустрічі із журналістами, говорив про те, що «Радянська Житомирщина завершилась і нинішня каденція депутатів розпочинає нову сторінку у житті області». Можливо це так і є. Але ж конкретними цифрами, показниками (нехай навіть прогнозованими) це у залі Житомирської облради ніхто не підтвердив, а тим паче –нікого не переконав у тому, що попереду у нас – розквіт і процвітання. Знову ж таки, В.І.Федоренко намагався навести певні аргументи щодо серйозності намірів нової каденції депутатів. Він зокрема сказав про появу у найближчі 5 років десятки тисяч (!) нових робочих місць. Про побудову аеропорту (мабуть таки що у Житомирі). Про новий і потужний на сотні гектарів індустріальний парк, як провісник бізнесового прориву Житомирщини. Все це звучить гарно. І – дуже сміливо. Але тут виникає інше питання – наскільки все це реалістично? Адже, якщо депутати , які приймали та ухвалювали важливі Програми розвитку Житомирщини у сферах освіти, охорони здоров’я, туризму, культури , молодіжної політики і т.п. ,не змогли чи не захотіли з’ясувати хоча б основні тези таких програм , то що це означає? Або ж програми бездоганні (що дуже й дуже сумнівно), або ж у депутатів особливої цікавості до їх змісту і довершеності просто НЕМАЄ. Радує те, що більшість кпредставників депутатських фракцій у Житомирській облраді (Крамаренко, Развадовський, Рибак) у своїх коротких промовах підтримали бюджет-2021. Але наскільки відповідально вони це зробили? Знову ж таки, сказати не береться ніхто. Соромязливі зауваження на зразок того, що «давайте ухвалимо бюджет, а вже у березні наступного року, коли стане зрозумілою реалістичність його виконання, ми внесемо зміни», як то кажуть, погоди не міняють. Бо варто вже запамятати старе як світ правило – якщо ситуація складна, то треба говорити, що вона дуже складна. І шукати вихід для її виправлення-покращення. Але якщо справи кепські, а ми розпочинаємо солоденькі пісеньки про щасливий 2035-й рік, то це, як мінімум, несерйозно. Бо за нинішньої ситуації, коли складність ситуації керівництвом не усвідомлена, годі сподіватися, що це керівництво знає шляхи виходу із кризи. А тому розпочинати нову, VIII-у каденцію Житомирської обласної ради, слід із чіткості, чесності, відвертості у ході не лише підготовки, але й проведення сесій обласної ради. Можливо шлях і складний, але куди подітися – іншого не дано!

Автор статті: Сидір Ковпак