У Житомирі думають, чи підвищувати вартість проїзду в громадському транспорті

У Житомирі думають, чи підвищувати вартість проїзду в громадському транспорті

У Житомирі думають, чи підвищувати вартість проїзду в громадському транспорті

Сьогодні, 09:17

Останнє підвищення тарифу на послуги з перевезення пасажирів відбулося у січні 2020 року. Через збільшення тарифу на електроенергію, зростання мінімальної заробітної плати та вартості технічного обслуговування транспортних засобів обґрунтований тариф у міському електротранспорті ще у 2019 році становив 10,50 грн, проте за умови розрахунку транспортною карткою збільшився лише на 1 грн – з 3 грн до 4 грн.

Тариф на автобусні перевезення збільшився також на 1 грн – з 5 грн до 6 грн при розрахунковому тарифі КП ЖТТУ 8,50 грн. Умова – оплата транспортною карткою. Про точки продажу та поповнення транспортних карток (е-квитка) можна дізнатися тут.

Наразі тариф становить:

4 грн в електротранспорті та 6 грн в автобусах при сплаті транспортною карткою;
5 грн в електротранспорті та 7 грн в автобусах при розрахунку банківською карткою;
6 грн в електротранспорті та 8 грн в автобусах при готівковій оплаті за проїзд.

Питання тарифу, його формування та обґрунтування вартості проїзду вивчає спеціально створена робоча група, до складу якої входять представники громадськості, експерти з питань тарифної політики, депутати та посадовці міської ради. Під час засідання було детально розглянуто структуру тарифу Житомирського ТТУ та приватних перевізників.

  Локдаун-2021. Як працюють школи, виші, дитсадки

«З моменту введення безготівкової оплати за проїзд у житомирському громадському транспорті на 30 % збільшилося число пасажирів, які користуються безконтактним розрахунком. У грудні 2019 року готівкою користувалися 98% пасажирів, на грудень 2020 року – 71%», – зазначалося під час засідання.

Позитивною на користь транспортної картки є динаміка безготівкової оплати за проїзд: якщо у січні 2020 року кількість людей, які користувалися при розрахунку за проїзд транспортною карткою, становила трохи більше 11% (інші – оплата банківською карткою), то на грудень 2020 року ця цифра піднялася до 62,5%.

Зазначимо, щорічно міський електротранспорт перевозить близько 25-30 млн пільгових категорій громадян, а це 60% від загальної кількості пасажирів. Компенсація ж пільгового проїзду ТТУ здійснюється не з державного, а місцевого бюджету. У 2020 році така компенсація становила близько 125 млн грн.