НА РЕФОРМИ – ДЕСЯТКИ МІЛЬЙОНІВ! А ТОЛКУ НЕ ВИДНО?

НА РЕФОРМИ – ДЕСЯТКИ МІЛЬЙОНІВ! А ТОЛКУ НЕ ВИДНО?

НА РЕФОРМИ – ДЕСЯТКИ МІЛЬЙОНІВ! А ТОЛКУ НЕ ВИДНО?

Сьогодні, 10:38

Питання про роботу міського транспорту у Житомирі сьогодні дуже заплутане і складне. І не тому, що у нашому місті є проблеми із дорогами чи роботою світлофорів. Зрештою – де їх немає? Але суть ПРОБЛЕМНОСТІ полягає у зовсім іншій площині. У Житомирі з’явилося два чи й навіть три центри управління роботою міського транспорту. Не один, не два (що погано), а цілих три суб’єкти, які прагнуть керувати і керують досить складним процесом. Називаємо їх. Це управління транспорту Житомирської міської ради, це КП ЖТТУ (трамвайно – тролейбусне управління) і це КП «Житомиртранспорт», яке з’ явилося у Житомирі, як продукт і елемент «транспортної реформи».

НА РЕФОРМИ – ДЕСЯТКИ МІЛЬЙОНІВ! А ТОЛКУ НЕ ВИДНО?

Те, що у Житомирі відбулася «транспортна реформа», житомиряни здогадуються із того факту, що у тролейбусах, трамваях, а згодом і в «маршрутних» автобусах з’явилися ВАЛІДАТОРИ. Нагадаємо, що вперше цей, раніше невідомий прилад із назвою ВАЛІДАТОР з’явився у лютому 2017-го року (тобто – рівно 4 роки ТОМУ) і його поява пояснювалася необхідністю наведення РЕВОЛЮЦІЙНОГО (докорінного) порядку у системі контролю за коштами від перевезення пасажирів. Мовляв, кондуктори у салонах трамваїв і тролейбусів – це позавчорашній день, а майбутнє – це автоматична система оплати проїзду (АСОП). Все б нічого, але сьогодні варто було б поспостерігати, у який кошт і скільки грошей змушений був виділити бюджет міста Житомира на запровадження цього самого АСОП?. Давайте рахувати. Двадцять мільйонів вже витрачено на придбання валідаторів. Щороку для підтримки (оновлення) програмного забезпечення роботи ВАЛІДАТОРІВ потрібно біля 700 тис. гривень. Далі – штат новоутвореного підприємства «Житомиртранспорт», який вимагає зарплати, кабінетів, комп’ютерів, автомобіля і т.п. Депутати ще минулого скликання якось дуже спокійно і мабуть що безвідповідально поставилися до самого факту і самої ПОТРЕБИ у створенні такого підприємства. Але згадайте, що тоді існувала політична доцільність: головними ідеологами створення КП «Житомиртранспорт» були вже колишній заступник мера Житомира Дмитро Ткачук і депутат Житомирської міськради Іван Фурлет, який був першим директором «Житомиртранспорту». На цифри і мільйони гривень, якими супроводжувались перші кроки «транспортної реформи» старалися не звертати уваги і взагалі – НЕ ЗАМИСЛЮВАТИСЯ. Адже тоді, у 2017-му році було зрозуміло, що проголошений РЕФОРМАТОРАМИ курс змін у міському транспорті веде лише до фінансових і грошових затрат. 20 мільйонів – на валідатори, мільйон – на розмітку Соборного майдану (для чого було ЧОТИРИ рази її видозмінювати? Мільйонами обчислювалась заміна світлофорного господарства у місті. Натомість ЖТТУ вже до кінця 2017-го року за НАМІРАМИ і ЗАДУМАМИ РЕФОРМАТОРІВ повинно було звільнити половину кондукторів, на заміну яких прийшли валідатори. Таким чином, вже у 2018-му році на оплату праці кондукторів та контролерів йшло б не 14-15 млн. грн. у рік, а хоча б мільйонів 8 – 9. Але де там!Кондуктори й досі супроводжують рух електротранспорту, бо ж без них – ніяк. А РЕФОРМИ тим часом продовжувались. Далі РЕФОРМАТОРИ запроваджували процес оплати проїзду картками (транспортна карта і КАРТА ЖИТОМИРЯНИНА) І на все це також потрібні мільйони гривень. Із міського бюджету. Ми вже не кажемо, що на купівлю рухомого складу (двох десятків автобусів і трьох десятків тролейбусів) потрібні СОТНІ МІЛЬЙОНІВ гривень, які Житомир взяв у борг у Банку європейського розвитку. Все це потрібно буде віддавати на період до 2035 року. До речі, Житомир вже набрався стільки боргів (реформи ж відбуваються не лише на транспорті, але ж і на водоканалі і у системі теплопостачання, а ще раніше – у процесі енергозбереження), що тепер ЩОРОКУ з бюджету міста треба ВІДДАВАТИ від135 до 160 МІЛЬЙОНІВ гривень. Житомиряни про це не знають, а якщо знають, то НЕ УСВІДОМЛЮЮТЬ.

НА РЕФОРМИ – ДЕСЯТКИ МІЛЬЙОНІВ! А ТОЛКУ НЕ ВИДНО?
  МУЗІКА. LAMA (Лама) - ДЫМ

Але що на ВИХОДІ? Хіба житомиряни відчули покращення у роботі транспорту? Хіба у Житомирі порядок із водопостачанням? Але ж гроші витрачені і витрачаються далі. КП «Житомиртранспорт» і надалі збирається впроваджувати нові етапи РЕФОРМИ. Мета – витіснити до 2022-го року із вагонів трамваїв та тролейбусів КОНДУКТОРІВ і запровадити НОВУ СЛУЖБУ КОНТРОЛЮ. Треба будуть нові кошти? Бюджет міста знову змушений буде щось там «давати». Але ж не забуваємо, що бюджет міста Житомира ЩОРОКУ змушений ще й компенсувати пільговий проїзд 60% житомирян. Для цього для ТТУ доводиться виділяти (давати) до 20 мільйонів гривень.

Таким чином сьогодні РЕФОРМА житомирського транспорту поки що призвела до витрат мільйонів гривень на ті речі, без яких у багатьох містах України і досі успішно обходяться. Де не тратять на валідатори, картки і «прочіє штучки» десятків МІЛЬЙОНІВ гривень. Де не створюють двох чи навіть трьох центрів управління міським транспортним. Було КП ЖТТУ головним перевізником житомирян. Отож, так і мало бути. А для чого було створювати нове підприємство із доволі сумнівними завданнями і безглуздими функціями? Сьогодні на це питання намагаються дати відповідь. Її, до речі, треба давати НЕГАЙНО. Бо ціна зволікань дуже дорога. Обчислюється мільйонами (ДЕСЯТКАМИ МІЛЬЙОНІВ) гривень. Їх взагалі то прийнято рахувати і економити. До цього треба ЗВИКАКТИ.

Автор статті: Сидір Ковпак