Розмитнення “євроблях” за новими правилами: що чекає автовласників

Розмитнення "євроблях" за новими правилами: що чекає автовласників

Розмитнення “євроблях” за новими правилами: що чекає автовласників

Сьогодні, 14:39

Закон про розмитнення “євроблях” Верховна Рада України прийняла за основу ще в кінці лютого. Але його відправили в комітети з питань податкової та митної політики для усунення невідповідностей і підготовки до другого читання.

Які зміни були внесені у законопроєкт № 4643-д та № 4644-р, розповіли в “Інституті досліджень авторинку”.

У цілому суть всіх законопроєктів не змінилася, і вони будуть стосуватися тільки тих “євроблях”, які вже були ввезені в Україну. Однак депутати внесли ряд суттєвих поправок.

Які поправки внесли

Тільки ввезені “євробляхи” – на автомобілі, які будуть ввозитися в Україну в період дії закону, знижки поширюватися не будуть.

Правила будуть діяти тільки 180 днів – додатково ще 3 місяці зможуть отримати військові, які перебувають у зоні бойових дій на Сході України. Після зазначеного терміну – великі штрафи для всіх.

Пільгові умови будуть поширюватися тільки на легкові авто та вантажні автомобілі масою до 3,5 тонни.

  У Житомирі відновлять платні тести на COVID-19, але вони подорожчають

Мінімальний екологічний стандарт Євро-2 – легкові автомобілі, які не відповідають цьому стандарту розмитнити буде неможливо. Є додаткове обмеження по вантажівкам – закон про першій реєстрації авто вимагає екологічний стандарт Євро-5. Тобто, розмитнити можна буде тільки вантажні транспортні засоби з 2010 року випуску.

Для пільгового розмитнення доведеться заплатити “добровільний” внесок у розмірі 8500 гривень. Або ж при тих же 8500 гривень можна буде вивезти автомобіль за межі України, якщо розмитнити авто не буде сенсу. Це дозволить уникнути великих штрафів.

Вартість розмитнення буде залежати від віку авто і його об’єму двигуна – чим старше авто і чим більше об’єм двигуна, тим дорожчим буде його розмитнення. У середньому доведеться заплатити від 1000 до 3000 доларів.

Що ще змінилося

Оформити за спрощеним порядком та пільговим тарифом пропонують автомобілі з іноземною реєстрацією, які були ввезені в режимі транзиту і перебували на території України до 31 грудня 2020 року. Якщо авто було за межами країни станом на 31 грудня 2020 року, то під “акцію” не потрапляє.

  ПОСМІХНІТЬСЯ! ВІДЕО

Експерти кажуть, що з одного боку це передбачає захист від ввезення авто, які раніше перетинали кордон в туристичних цілях. З іншого боку – не враховані інтереси тих, хто під загрозою величезних штрафів вивіз свої “євробляхи” за кордон.

Нові правила розмитнення почнуть діяти через місяць після опублікування документа – за цей час власники машин з іноземною реєстрацією зможуть підготувати необхідні документи та зняти авто з обліку за кордоном і пройти сертифікацію.

Під новий закон не будуть потрапляти автомобілі до 5 років – дослідження ринку показали, що вартість розмитнення авто до 5 років становила 37,7% від вартості, старше 5 років – 84,2%.

Для учасників військових дій на Сході України закон буде діяти 270 днів – але тільки для тих, хто протягом дії закону знаходиться в зоні бойових дій понад 90 днів. Для всіх інших період складе 180 днів.

Тимчасового порядку розмитнення не буде.