Ігор Попов про законопроєкт щодо заробітних плат співробітників СБУ

Ігор Попов про законопроєкт щодо заробітних плат співробітників СБУ

Ігор Попов про законопроєкт щодо заробітних плат співробітників СБУ

Сьогодні, 10:50

При підготовці законопроекту про СБУ одним із найбільш резонансних питань для самих співробітників Служби став рівень заробітних плат.

У новому законі пропонується зробити мінімальні зарплату для кадрового складу на рівні 40 тис. грн. Очевидно, що офіцери спецслужби повинні мати достойний рівень зарплати. Але варто мати на увазі досвід підвищень зарплати до прикладу вчителям, коли в законі це декларувалося, але потім відкладалося через брак коштів у бюджеті.

Минулого тижня стала відома інформація про те, що у 2021 році зарплата члена Правління «Нафтогазу» складе 1,37 млн грн на місяць, а зарплата члена Наглядової Ради – 532,98 тис. грн в середньому на місяць.

Нафтогаз – державна компанія, і враховуючи збитки 19 млрд за минулий рік, зарплати топ-менеджменту ми платимо фактично з держбюджету.

При реформі державної служби було закладено прозору і досить справедливу сітку оплати праці державних службовців. Проте, все більше органів влади відмовляються від статусу державного службовця та встановлюють окремі правила для нарахування заробітних плат. Це ж стосується і правоохоронних органів, кожен новостворений орган прописує в законі «під себе», що правила оплати праці для його співробітників регулюються окремо. Суспільний резонанс викликає і публікація заробітних плат в наглядових радах держкомпаній, особливо у разі відсутності відповідних успіхів і компетенцій у членів таких органів.

  Виставлено на аукціон нежитлову будівлю ветлікарні в Новоград-Волинському

В результаті виникає ситуація, коли особи з подібною кваліфікацією та на подібних роботах отримують в публічному секторі зарплати, які відрізняються в рази, а інколи і в десятки разів. Поділ на «зарплатні касти» викликає нарікання службовців та дискусії про соціальну справедливість. На часі – розробка універсальної моделі оплати праці в публічному секторі, яка хоч трохи вирівняє нагромадження суперечливих норм і лобістських рішень.

При розробці системи варто врахувати не лише рівень оплати праці, але і інші бонуси. Пімля скасування спеціального порядку нарахування пенсій для державних службовців це очевидно вплинуло на стимули до працевлаштування на державну службу.

З іншого боку, заслуговує уваги досвід МВС, де А.Аваков запроваджує так званий перший мотиваційний пакет МВС – можливість отримання житла поліцейським на умовах пільгового фінансового лізингу. Суть така: поліцейський платить близько 60% вартості житла, Нацполіція компенсує до 40% місячного платежу (по 5% у разі народження кожної дитини і по 10% за кожні наступні 5 років служби). Також Нацполіція оплачує усі відсотки за кредитом та інші витрати на його обслуговування. Для певних категорій посад саме такі додаткові стимули дозволять утримувати співробітників та боротися з плинністю кадрів.

  На Звягельщині в двох чоловіків виявили зброю та боєприпаси. ФОТО

До речі, напередодні Дня державної служби – якраз добра нагода згадати потребу в достойній оплаті держслужбовців та прозорій системі формування мотивацій.