Хто підвезе робітника до патронного заводу у Житомирі?

Хто підвезе робітника до патронного заводу у Житомирі?

Хто підвезе робітника до патронного заводу у Житомирі?

Сьогодні, 15:36

Промислова зона, розташована у Східному районі Житомира, облаштовувалася упродовж 30 років. Йдеться про будівництво низки заводів у тому числі й таких підприємств-гігантів, як льонокомбінат, «Хімволокно”, завод верстатів – автоматів. Задля розвитку цих підприємств створювалася спеціальна логістика і проблем із транспортним обслуговуванням тут не було. Сьогодні, коли вище згадані заводи вже давно зникли (стерті з лиця землі), на їх місці житомирська міська влада намагається відновити промислове виробництво. На землях «Хімволокна» кожні два-три роки упродовж минулого десятиріччя з ‘являлося чи додавалося промислове підприємство (філії).

У 2021 році настала черга території колишнього заводу верстатів–автоматів. Спочатку частину території колишнього гіганту визначили для розміщення потужної котельні, яка працюватиме на деревному паливі (щепі) і поряд із підігрівом теплоносія (води), буде генерувати електроенергію. Працюватиме новозбудоване підприємство для потреб мікрорайону Польова, де замість трьох котельних залишиться лише одна. Ще одну частину території колишнього заводу «Верстатуніверсалмаш» відтепер виділили для потреб побудови сучасного і єдиного в Україні патронного заводу.

Хто підвезе робітника до патронного заводу у Житомирі?
  "Сезон" кишкових інфекцій у розпалі – як захиститися

Зрозуміло, що для потреб заводів та інших підприємств, які шукають і знаходять місця для відновлення своєї роботи, потрібна сучасна система транспортного забезпечення. Свого часу, у 60-х роках минулого століття до Східного (промислового) мікрорайону Житомира було прокладено сучасну трамвайну лінію. І саме підприємство з електротранспорту (ЖТТУ) збудувало свою основну виробничу базу також у Східному районі (на Польовій). Упродовж останнього десятиліття ( із 2011 року) керівництво ЖТТУ, яке, звісно ж, працює під чітким керівництвом житомирської мерії, довело до ручки стан житомирського трамваю.

Сьогодні це вже визнається напівофіційно, що «трамвай для Житомира непотрібен» і тому жодних дій навіть для замін старих, зношених колій, ЖТТУ вже два- три роки зовсім не вчиняє. Теж саме стосується вагонів трамваю. Щороку два або три із тих, що залишилися у складі депо, повністю виходять із ладу. При цьому керівники міста розповідають про якусь загадкову сучасну транспортну концепцію.

При цьому «вбухані« майже 9 млн.грн. мільйонів на реконструкцію тролейбусної лінії по вулиці Промисловій сьогодні будується ще одна «вітка» тролейбуса на Мальованку.

  Поїздки за новими правилами: в Укрзалізниці опублікували повний список вимог

Але те, що випробувано роками, без чого Житомир не може бути Житомиром (це житомирський трамвай), свідомо і цілеспрямовано приводиться у стан цілковитого занепаду. Відповідальність за таку авантюрну поведінку лежить не лише на Сергію Сухомлину, який у будь-яку хвилину може «дмухнути», наприклад, до складу Верховної Ради України.

Зрозуміло, що жодної відповідальності за стан розвитку ЖТТУ не відчувають ні колишній «транспортний заступник» мера Житомира (Дм. Ткачук), ні, тим паче – нинішній (Олександр Шевчук). Але депутати, які мали б знати ситуацію на транспорті, повинні були вже давно поставити питання про роль та перспективи розвитку електротранспорту у місті Житомирі.

Натомість вирішення питання щодо житомирського трамваю весь час анонсується у руслі дуже туманної перспективи під назвою «має вирішувати народ». Але ж «народ» у Житомирі чомусь не вирішує питання , де зявляться нові «висотки», який сквер варто реконструювати у першу чи у другу чергу, як саме модернізувати, наприклад, той же Гідропарк. Усі ці питання вирішуються у тиші кулуарів міської ради.

  У СБУ розповіли про затримання на хабарі в Житомирі командира взводу військової частини. ФОТО

Ну, а ситуація зі зникненням житомирського трамваю у таких умовах визріває на очах міських депутатів упродовж вже не однієї каденції. Виходить так, що Східний промисловий район після трьох десятиріч занепаду, знову розпочинає оживати, а головна транспортна артерія – житомирський трамвай якраз до цього мікрорайону і не дотягне. Патронний завод – це добре. Так само, як і котельня на щепі. Так само, як і будь – яке інше підприємство, яке ще запросто вміститься на території колишнього гіганту «Верстатуніверсалмашу».

Але транспорт, який сьогодні функціонує у вигляді надійного і зручного трамваю, має бути ще надійнішим. Адже « маршрутки» із номерами 26 і 8 не можуть замінити навіть одного трамвайного вагону. А тролейбуси чи електробуси, про які ще три – чотири роки тому велася мова, тут не зявляться ще років 20. Ситуація сумна, але хто казав, що вихід у неї лише один. Це знищення трамваю.

Сидір Ковпак